Introductie
De GameCube
(zijn-OVT) geen groot succes voor Nintendo. Hoewel de console het best aardig
(hebben) gedaan en het Nintendo financieel geen windeieren heeft
(leggen),
(hebben-OVT) men er toch meer van
(verwachten). Door de verrassende komst en het daaropvolgende succes van de Xbox, evenals de enorme populariteit van de PS2,
(verliezen-OVT) Nintendo meer marktaandeel en
(worden-OVT) ze
(verdringen) naar een derde plaats op de markt. De Japanse spellenbakker
(realiseren-OVT) zich dat er weinig ruimte is voor drie multimediale krachtpatsers op één en dezelfde markt. Nintendo
(zien-OVT) ook dat ontwikkelingskosten van games bij iedere generatie consoles weer exponentieel toenamen (toenemen-OVT) en dat creatieve vrijheid steeds meer in het gedrang
(dreigen-OVT) te komen. Ze zijn bang dat dit voor een totale verzadiging van de markt zal zorgen, wat de groei van de game-industrie
(belemmeren) en uiteindelijk zelfs zal leiden tot inkrimping. Iets wat in Japan al langer aan de gang was.
Nintendo’s oplossing
(zijn) differentiatie. Men is uitgegaan van de eigen sterkten en zwakten om tot een geheel nieuw concept voor een console te komen. Nintendo
(zullen) het nooit winnen van Sony of Microsoft waar het multimedia
(aangaan). Ook het brengen van hardwarematige krachtpatserij zullen ze het moeilijker mee hebben dan hun concurrenten. Nintendo is echter wel enorm goed in het creëren van games met verslavende en goede gameplay, die voor bijna iedereen toegankelijk
(zijn). Innovaties op gebied van gameplay en besturing is ook altijd al helemaal hun ding geweest. Daarom
(komen) Nintendo nu met een console die de kracht en multimediacapaciteiten van de PS3 en Xbox 360
(moeten)ontberen, maar die wel erg betaalbaar, energiezuinig, compact en innovatief is. Een compleet andere marktbenadering, waarmee Nintendo niet alleen bestaande gamers voor zich
(hopen) te winnen, maar ook nieuwe groepen mensen aan het gamen
(willen) krijgen.